wtorek, 19 sierpnia 2014

KOTLETY MIELONE W WERSJI LIGHT Z PIECZARKAMI I MOZZARELLĄ

Kolejny klasyczny przepis, który przerobiłem na potrzeby swojej diety to ten na kotlety mielone - niemalże klasyk w kuchni polskiej. Początkowo myślałem, że będzie ciężko. W praktyce okazało się, że "odchudzenie" tej potrawy to banał. Co więc zrobiłem?


Po pierwsze mięso - wybrałem to indycze, oczywiście mielone. Polecam mielić samemu, gdyż unikniemy wielu niepotrzebnych składników. Poza tym gotowe mięso mielone indycze dostępne w marketach zawiera ok. 142 kcal w 100g. Natomiast 100g mięsa zmielonego "własnoręcznie" to ok. 90 kcal.
Po drugie zero panierek i zero tłuszczu. Co do panierek - jeżeli ktoś nie może się bez nich obejść to można użyć siemienia lnianego lub innych podobnych. Tłuszcz do smażenia jest całkowicie zbędny - można użyć do tego wody (tak jak w przypadku mięsa do spaghetti w poprzednim przepisie: http://chwila-dla-zdrowia.blogspot.com/2014/08/dietetyczne-spaghetti-z-mozzarella-400.html)
To teraz już konkrety. Porcję mięsa (zależy od Ciebie - ja przykładowo wezmę 500g) należy doprawić. Stosuję tutaj przede wszystkim zioła prowansalskie i pieprz.


Następnie do doprawionego mięsa wbić jedno jajko i wkroić nieco cebuli i/lub czosnku dla smaku. Kolejnym krokiem jest dodanie startych pieczarek (ilość wedle uznania) Po dodaniu pieczarek możemy także dorzucić nieco mozzarelli (która po usmażeniu kotleta będzie się ciągnęła). Z tak przygotowanego mięsa formujemy kotlety i "smażymy" je na wodzie. Gotowe!
 Takie kotlety można podawać z kilkoma ziemniakami, bądź z chlebem.
Co o nich sądzisz?
Życzę smacznego! :)

PS Od następnego przepisu postaram się dodawać więcej zdjęć z przygotowań i kolejnych kroków. :)

1 komentarz:

  1. Super! akurat też w tym momencie wstawiłam na bloga mielone ;) co za zbieg okoliczności!

    OdpowiedzUsuń