czwartek, 14 sierpnia 2014

Pomysł na śniadanie - pieczywo na dwa sposoby.

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i chyba każdy o tym mówi. Ale co takiego wymyślić, żeby było i smacznie i niezbyt nudno, a przy tym nisko kalorycznie? Otóż mam dwie propozycje. Podstawą każdej z nich jest pieczywo. Od jakiegoś czasu stosuję chleb tostowy pełnoziarnisty (do kupienia w każdym markecie). Wg. mnie najlepszy jest ten z mąką Graham. W 100g jest ok. 264 kcal, przy czym jedna kromka waży średnio 23 gramy.
Pierwsza propozycja to GRZANKI Z POLĘDWICĄ Z KURCZAKA


Pieczywo opiekam w tosterze, aż będzie chrupiące. Następnie posypuję ziołami prowansalskimi i papryką słodką mieloną. Dzięki temu chleb nabiera wyrazistego smaku, niczym ten z grilla. Na wierzch kładę plasterek polędwicy z kurczaka.  Dzisiaj jednak zabrakło w mojej kuchni dodatku warzyw, a zazwyczaj są to pomidory i ogórki kiszone. Także polecam ten dodatek. Takie dwie grzanki mają ok. 145 kcal. (polędwica = 2x 20kcal, chleb = 2x 60 kcal + dodatki)

Drugą propozycją są TOSTY (SANDWICH) Z PIECZARKAMI, POLĘDWICĄ Z KURCZAKA ORAZ MOZZARELLĄ.


Chleb jest taki sam jak w przypadku grzanek, jednak tutaj działam inaczej. Tworzę tosta (kanapkę) z polędwicy z kurczaka (jak w grzankach), plasterkiem mozzarelli i pieczarek (najlepiej zetrzeć). Następnie wkładam do opiekacza kanapek na ok. 3-4 min. Tutaj również można użyć ziół dla wzbogacenia smaku. Jeden tost to ok. 155 kcal. (chleb = 2x 60kcal, polędwica = 10kcal, pieczarki 10g = 2kcal, mozzarella ok. 15g = 33kcal.)

Śniadanie to jest bogate w węglowodany co będzie dawało nam energię stopniowo przez kilka godzin. Ponadto jest bardzo smaczne i nie różni się praktycznie niczym (poza niższą kalorycznością) od tej gorszej wersji z pszennym chlebem tostowym i żółtym serem (nierzadko ze stekiem czy hamburgerem).

W zależności od tego ile kalorii poświęcasz na śniadanie możesz zjeść kilka porcji. Przykładowo moje śniadanie (do 350kcal) składa się z dwóch grzanek i jednego tosta, ale równie dobrze mogłyby to być dwa tosty lub cztery grzanki - o takiej samej kaloryczności. Polecam zabawy z tymi składnikami, może wymyślisz coś ciekawego :) Koniecznie się podziel.

Życzę smacznego :)

3 komentarze:

  1. jak ja dawno nie jadłam tostów!! pycha..

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię ciepłe kanapeczki, mogą być z samym pomidorem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z kolei poświęcam 453 kalorie z mojego caladobowego zasobu kalorii na pyszne śniadanko wg Twojego przepisu :-) zatem zajadam 2/3 tosta oraz 3 i 5/8 grzanki. Codziennie wchodzę na Twojego kulinarnego bloga aby przypomnieć sobie ten nieskomplikowany acz delikatnie pieszczacy podniebienie przepis. Pozdrawiam pysznie i czekam na więcej smacznych i prostych przepisów. Ciao :-)

    OdpowiedzUsuń